piątek, 2 lipca 2010

Jestem sobie lubawianka...






Fajnie tańczy się krakowiaka, tylko trochę bolą nogi — mówi Kuba z
lubawskiego przedszkola. Sześciolatki zaprezentowały się w lubawskich
strojach ludowych na festynie w przedszkolu. Chołubce zostały przyjęte
owacyjnie. A ja miałam okazję podejrzeć maluchy w czasie prób.


Gdy przekroczyłam mury lubawskiego przedszkola, od progu witały mnie
radosne twarze dzieci. Powędrowałam do sali grupy "Biedronek", gdzie
czekali na mnie młodzi artyści. Z przedszkola zapamiętałam obrazek
chłopów naśladujących Boba Budowniczego" i układających budowle z
klocków lego oraz dziewczynki bawiące się w dom. Tym razem było
inaczej. Ujrzałam chłopców dumnie patrzących przed siebie,
trzymających dłonie partnerek. Dzieci przygotowywały się do tańczenia
krakowiaka, którego niebawem mieli zaprezentować na festynie. Czekali
na muzykę. Po chwili ruszyli w podskokach, wirując po całej sali. Nad
nimi stróżowała pani Joanna Gruźlewska, która prowadzi w przedszkolu
zajęcia muzyczno - rytmiczne.
- Na wiadomość o przygotowywaniu dzieci do tego występu zareagowałam
pozytywnie - mówi pani Joanna - Prowadzę zajęcia rytmiczne i jestem
oswojona z różnymi występami.
Mimo ciężkich prób, z dzieci aż kipiało optymizmem, a na ich twarzach
bez przerwy widniał uśmiech.
- Tańczy się fajnie, chociaż czasami bolą nogi. Bardzo się denerwujemy
przed występem - mówi sześcioletni Kuba.
- Były też sprzeczki o partnerkę do tańca - dodają jego koledzy.
Dzieci wystąpiły w tradycyjnych lubawskich strojach, które powstały w
pracowni krawieckiej w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Lubawie.
Kreacje te wiernie oddają charakter tradycji naszego miasta.
Taniec był męczący, więc sześciolatki zrobiły sobie przerwę, śpiewając
piosenkę. Pani Joanna grała na keyboardzie, a dziewczynki pięknie
zaśpiewały utwór "Kapryśna dziewczyna" z repertuaru lubawskiego
zespołu "Wrzosy". Melodię do niego napisał pan Roman Graszkiewicz. Po
wysłuchaniu piosenki pożegnałam się ze starszakami życząc im udanego
występu.

Agata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz